Методична робота

Методична робота – це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності. Методична робота заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі освітньо-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання освітньо-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей. Методичний кабінет дошкільного навчального закладу – є центром методичної допомоги практичним працівникам та поширення педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку.

Методична робота виконується  разом з вихователем-методистом й педагогічним колективом  наступними функціями:

• забезпечення професійною інформацією;

• підтримка експериментальної роботи педагогів;

• діагностика й аналіз освітньо-виховного процесу;

• організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;

• допомога педагогам в підготовці до атестації; організація підвищення кваліфікації;

• допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;

• виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;

• участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;

• допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів.

Методичне забезпечення освітнього процесу носить безперервний характер, випливає з реальних проблем, що виникають у педагогічній діяльності, і включає широкий набір видів, форм і змісту діяльності. Навчально-методичне наповнення методичного кабінету повинно відповідати таким вимогам:

інформативність та змістовність;
перспективність;
науковість;
доступність;
сучасність;
естетичність;
системність;
конкретність;
задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.

 

/Files/istockphoto-1165890765-170667a15.jpg

Як організувати дозвілля дитини під час карантину?

Дитині дошкільного віку, на відміну від школяра, потрібно допомогти організувати власну діяльність.

Обов’язково слід забезпечити дитині чіткий режим дня. Скласти разом з нею детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, гру, заняття і звичайні домашні обов’язки та згодом намагатись дотримуватися цього розкладу.

Насамперед дорослі мають організувати свій день так, щоб якнайменше змінити розпорядок дня дитини від розпорядку дня в дитячому закладі. Батькам потрібно розуміти, що змінилося тільки місце перебування більшої частини дня дитини, а її діяльність повинна і надалі бути такою, як і була(по можливості), або трішки змінена.

Якщо це дитина старшого дошкільного віку, то вона більш самостійна і тому контролювати самостійну діяльність не обов’язково, а з малюкам молодшого дошкільного віку потрібна допомога. Освітню діяльність можна організувати як до обіду, так і після денного сну (денний сон теж бажано не відміняти).

Програму дистанційної осіти можна знайти на нашому вебсайті для кожної вікової групи або проконсультуватися з вихователями.

Яку діяльність запропонувати дошкільнику протягом дня?

Ігрова

/Files/family-home_23-2148166887_0.jpg/Files/close-up-family-playing-jenga_23-2148392229.jpg/Files/9088648_stock-photo-mother-and-daughters-playing.jpg

Діти обожнюютьграти! Крім того, гра – провідна діяльність їхнього віку, за допомогою якої вони досліджують навколишній світ, предмети та явища у ньому. Дитяча уява не має обмежень! Дорослі можуть допомагати малюкамвикористовувати іграшки по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»- їх можна сортувати за кольором, розміром, призначенням, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким також можна «їздити».Це ж стосується й інших іграшок. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
  • Цікавими для малят єігри з коробками. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів.
  • Переодягання та рольові ігри.Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
  • Частину іграшок можна заховати: можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.
  • Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.
  • Грайте в настільні ігри.Час карантину можна провести з користю та навчити дитину грати у шахи, шахмати, доміно, лото та інші.
Зараз є багато цікавих настільних ігор, які розвивають логічне мислення, пам’ять, увагу – і це теж буде цікавим заняттям для дітей.
wym-1588623940132
wym-1588624002291

Виховна система ДНЗ – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання та розвитку дошкільника. У дошкільному закладі відбувається моральне становлення вихованців, формування в них творчого мислення, відповідальності.

Напрямки виховної роботи:

  • патріотичне;
  • правове;
  • моральне;
  • художньо-естетичне;
  • трудове;
  • фізичне;
  • екологічне.

Пріоритетним у виховній роботі дошкільного закладу є:

  • реалізація особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
  • залучення малят до національної та світової культури;
  • збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління
  • виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
  • забезпечення педагогічних умов для соціалізації дошкільників, виховання в них життєвої компетентності.

Для реалізації цих завдань у ДНЗ розроблений річний план навчального закладу який був затверджений педагогічною радою закладу, керівником ДНЗ. Цей план охоплює всі напрямки виховання та розвитку дітей.